Akinek sajátos nevelési igényű gyermeke van, valószínűleg már találkozott gyógypedagógussal, fejlesztő pedagógussal. De azt tudjuk-e, hogy pontosan mi is a feladata egy ilyen személynek a gyermekünk életében?
A gyógypedagógiai fejlesztést már ovis korban el lehet kezdeni, akkor is, ha gyermekünknek nincs SNI diagnózisa. Játékos foglalkozások keretében érdemes fejleszteni a testsémát és a térirányokban való eligazodást. Ez az egyik kulcsfontosságú terület a későbbi írás és olvasás előkészítéséhez. De ugyanilyen fontos a memória fejlesztés, a figyelem fejlesztés, a gondolkodás fejlesztés és a kognitív funkciók is.
Vannak olyan iskolák, ahol a gyógypedagógus jelen van és külön figyelmet fordít az SNI-s gyerekekre. Ám fontos tudni, hogy ezek a foglalkozások nem korrepetálást jelentenek, hanem ha kell, vissza mennek egészen az alapokig és onnan indítják újra a fejlesztendő területeket. Például ha a gyermek nem tudja megkülönböztetni a jobb vagy bal oldalt akkor feltehetően a nagyon hasonló betűket is keverni fogja és téveszt olvasás, írás közben. Ennek a megoldása nem az, hogy százszor újra olvastatjuk és kijavítjuk, hanem az ha az alapokig visszaugorva fejlesztjük az elmaradt területet.
Egyéni és kiscsoportos foglalkozásokon a gyerekek játszva tanulnak és fejlődnek. Sikerélményük lesz és érdeklődőek lesznek. A természetes kíváncsiságuk megmarad és a személyre szabott feladatokat teljesítve, észrevétlenül érik el a fejlődést. A gyermek megtapasztalja, hogy ő is ügyes feladatmegoldásokban, nő az önbizalma és ezek a foglalkozások segítenek neki abban, hogy megismerje önmagát és a képességeit.
Ha nálatok is felmerülnek tanulási nehézségek, beilleszkedési problémák, viselkedési zavarok akkor keressetek bennünket és segítünk elindulni egy olyan úton, ahol a gyermek megkapja számára szükséges fejlesztést és a családnak nem kell egyedül megbirkóznia ezekkel a nehézségekkel.
Várunk Szeretettel a Csillagvizsgáló Terápiás Központunkban!
Email: terapia.kekerdo@gmail.com
Telefon: +36202354218 (hétköznap 9-16 óra között)